fereshtemah

fereshtemah

fereshtemah

fereshtemah

بهترین فصل برای تور ارمنستان چه زمانی می باشد

تور ارمنستان از جمله مسافرت هایی است که متقاضیان بسیاری دارامی باشد.کشور ارمنستان نیز موفق شده است .

توسط هواپیما

هواپیمایی های مختلفی از جمله ایر فرانس ، هواپیمایی چک ، هواپیمایی سعودی ، لوفت هانزا ، هواپیمایی سوریه و هواپیمایی کاسپین ایران به ایروان پرواز مستقیم دارند.
توسط قطار

روزانه یک قطار میان ایروان ارمنستان با تفلیس گرجستان وجود دارد. خطوط آذربایجان و نخجوان نیز بسته هستند. می توانید با قطار از پاکستان یا شهرهای دیگر ایران به تبریز بیایید و بعد با قطار به شهر جلفا در مرز آذربایجان بیایید و بعد با اتومبیل یا تاکسی به نوردوز شهر مرزی ایران با ارمنستان بروید که با جلفا حدود 60 کیلومتر است. در گذشته راه آهنی از تهران تا مسکو وجود داشت که از منطقه جلفا در مرز ایران و شوروی به یکدیگر متصل می شد اما بعد از جنگ آذربایجان و ارمنستان این خط آهن برای همیشه بسته شد.
با خودرو شخصی

جهت رفتن به ارمنستان با خودرو شخصی باید ابتدا مقدمات کار یعنی تهیه گواهینامه بین المللی و نیز تهیه کاپوتاژ (پلاک بین المللی خودرو و سند اطلاعات خودرو) را انجام دهید. برای تهیه گواهینامه بین المللی خودرو و تهیه کاپوتاژ و اطلاعات بیشتر در این خصوص به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به آدرس تهران – خ خرمشهر- خ شهید عربعلی – پلاک 2 و یا نمایندگی های کانون مراجعه نمایید.

پس از تهیه گواهینامه بین المللی و انجام کاپوتاژ جهت رفتن به شهر ایروان، باید ابتدا به تبریز و سپس شهر جلفا و پس از آن به مرز نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) بروید. از تبریز تا ایروان حدود 10 ساعت طول می کشد که پس از ورود به خاک ارمنستان مسافتی حدود 383 کیلومتر را از بین مسیر کوهستانی باید طی کنید تا به ایروان برسید.

ارمنستان
بدون خودروی شخصی

اگر که گواهینامه بین المللی و کاپوتاژ را نگرفته اید، می توانید با خودروی شخصی تا جلفا رفته و خودروی خود را پارکینک شبانه روزی جلفا پارک نمایید. از آنجا می توانید با با تاکسی های بین شهری به مرز نوردوز (مرز ایران و ارمنستان که در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد) بروید. پس از گذشتن از مرز ایران و ارمنستان ، می توانید جهت رفتن به ایروان از ماشین های خطی استفاده کنید که ظرفیت آنها 4 نفر است و برای کلا 4 نفر حدود 170 دلار می گیرند که هزینه بین مسافران تقسیم می شود.
توسط اتوبوس

از ایران اتوبوس های خوبی از تبریز تا ایروان می آیند و بیشتر آنها حتی از تهران نیز می آیند. از تهران تا ایروان حدود 1105 کیلومتر است که بیشتر مسیر تهران تا تبریز آزادراه است. در مناطق جنوبی ارمنستان از مرز مگری تا ارمنستان شما جاده های کوهستانی را در پیش رو دارید که ممکن است مشکل باشد. از ترکیه اتوبوس مستقیم وجود ندارد زیرا مرز بسته است اما از استانبول اتوبوس به صورت مستقیم به ایروان می رود که ابتدا به تفلیس در گرجستان می روند و بعد از مرز گرجستان وارد ارمنستان می شود.

امیدواریم که تور لحظه آخری ارمنستان به شما خوش بگذرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.