fereshtemah

fereshtemah

fereshtemah

fereshtemah

روشهای سفارش درست کابینت ام دی اف در چیدمان داخلی آشپزخانه

عنوان: تکنیکهای سفارش شیک ترین طرح کابینت آشپزخانه

 این مقاله در مورد انتخاب کابینت فلزی می باشد.

این روزها طرفدارانMDF بسیار بیشتر از کابینت های فلزی است.شاید بازار پررونق را باید مدیون ظاهر مدرنی دانست که این مدل کابینت به آشپزخانه شما می دهند.البته این را هم نباید از قلم انداخت که  جنس مرغوب MDF  در برابر آتش، رطوبت، مواد شیمیایی و باکتری بسیار مقاوم است. سبکی، قابلیت اجرای طرح های خلاقانه، که نتیجه ی عدم محدودیت در اشکال و ابعاد موجود است را هم به این مزایا اضافه کنید.کابینت های فلزی ازورق آهن سفید یعنی همان گالوانیزه 60 صدم ساخته میشوند. صرفنظرازقیمت پایین این کابینتها،لبه های تیزدرها و ورقه ای فلزی خشن به کاررفته درآن مشکل ساز هستند.

 رنگ این کابینت ها پس ازمدتی پوسته پوسته وکنده میشود. بازوبسته کردن درهای آن پرسروصدا است. همچنین دربرخی مواقع امکان برق گرفتگی به علت اتصالی سیمهای برق وجود دارد.. اگرکابینتهای شما در چیدمان آشپزخانه فلزی باشد حتما میدانید که آنها پس ازچند سال دچار پوسیدگی می شوند پوسیدگی های جزیی را بتراشید تا برطرف شوند وآن قسمت را با محلول ضدزنگ بپوشانید و سپس رنگ بزنید درضمن میتوان مشکل ریزش رنگ کابینت بدنه فلزی را با استفاده ازرنگ استاتیک برطرف کرد.

اگر می خواهید از MDFاستفاده کنید باید بدانید که نگهداری آن دقت بیشتری میطلبد.هیچوقت نباید کابینت های MDF را با آب بشویید.حتی اگر فروشنده به شما گفت کابینت شما ضدآب است.MDFمقاوم به آب وجود  ندارد. فقط درجه مقاومت آنها در برابر رطوبت متفاوت است.برای تمیز کردن آنها از دستمال نمدار و یک شوینده ی ملایم استفاده کنید.چیزی کهMDF را کمی برای سلامتی خطرناک می کند فرمالدیید به کار رفته در رزینی است که ذرات چوب را به یکدیگر می چسباندکه طبق استانداردهای تعریف شده باید به مقدار کم استفاده شود.(فرمالدیید ماده ای به شکل گاز یا مایع و بدون رنگ همراه با بوی تند شبیه به بوی ادویه جات است) فرمالدیید موجب اختلالات دستگاه تنفسی، بروز آسم، سرطان بینی و یا سرطان های دیگر در افرادی که با این ماده تماس دارند، می شود. این ماده در صورتی که روی پوست دست و صورت بریزد موجب خوردگی و آسیب شدید به پوست می شود.اما با وجود این ویژگی های نگران کننده ی فرمالدیید،مقدار آن در ساخت ام دی اف به اندازه ای نیست که باعث نگرانی زیادی شود. اما بخار شدن فرمالدیید به کار رفته در آن می تواند هوای خانه را آلوده کند و موجب اختلالات تنفسی به خصوص در کودکان شود که البته برای پوشاندن سطح آن از لایه هایی که معمولا از جنس پلی وینیل هستند استفاده می کنند.

راه به صرفه تر هم از نظر قیمت و هم داشتن بهترین کیفیت ترکیب گزینه های انتخابی موجود با هم است! کابینت های رایج در بازار از انواع بدنه و در فلزی، بدنه فلزی و در لترونی، بدنه فلزی و در MDF ، بدنه لترون و در MDF، بدنه MDF و در MDF، و در MDF و در پروفیل هستند که برای طراحی آشپزخانه به کار میرود.یک راه دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی صرفه این است که  برای کابینت‌های د‌یواری، که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۷۰ سانتیمتر است، از کابینت‌های لترونی (د‌ر ایران به نئوپان‌هایی که توسط لترون روکش می‌شوند‌، لترون گفته می‌شود‌) استفاد‌ه کنیم‌ و برای کابینت‌های زمینی که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۹۰ سانتیمتر است، ازMDF‎یا فلز که جنس مقاوم‌تری د‌ر برابر رطوبت د‌ارند‌، بهره گرفت.همچنین می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که اسکلت فلزی و درهای MDFدارند

در این مقاله اشاره ای به دکوراسیون شده است.

نکاتی جهت ورود به مالزی و برگزیدن بهترین هتل در مالزی

عنوان : آشنایی با مسیر های توریستی و دبی و مواردی برای زندگی در دبی

هر ساله افراد بسیاری برای دیدن زیبایی های مالزی با تور مالزی به این کشور سفر می کنند.

دبی به خاطر نزدیکی به ایران و امکانات پیشرفته ای که دارد، یکی از اولین مقاصد سفر خارجی هر ایرانی به حساب می آید. شهری که گشت و گذار در آن برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت اما کیفیت بالا و هیجان زیادی دارد. اگر قرار است راهی دبی شوید، پیشنهاد می کنیم تمام وقتتان را به بازارگردی اختصاص ندهید. سرزمین شیوخ خلیج فارس دیدنی های دیگری هم دارد که وقت گذاشتن برای آنها سفر شما را متفاوت خواهد کرد.

 دبی سرزمین طبیعت گردی نیست. اگر صحراهای این شهر را فاکتور بگیریم، این شهر هیچ جاذبه طبیعی برای گردشگران نخواهد داشت. با این حال جای خالی طبیعت را دست سازه های بشری و جذابیت های نوین دبی پر می کند. دبی بهترین گزینه مسافرانی است که می خواهند یک سفر نزدیک، کم هزینه، لوکس و پر از تجربه های جدید را تجربه کنند.

 خور دبی
خور دبی یک ورودی آب از دریا به داخل خشکی است که باعث شده تا دبی به دو بخش دیره و بردبی تقسیم شود. برای جابجایی و تردد بین این دو قسمت از یک تونل زیر آبی و دو پل احداث شده بر روی این خور استفاده می شود. طول این خور در حدود 15 کیلومتر و عرض آن 500 متر است. قایق هایی که در زبان محلی به آن ها "ابرا" گفته می شود مردم محلی و توریست ها از یک سمت خور به سمت دیگر منتقل می کنند. این قایق های چوبی در حدود 30 مسافر را حمل می کنند و بطور مرتب تا پاسی از شب بین دو طرف خور درحرکتند. دیدن نمای شهر و لنج هایی که در کنار خور پهلو گرفته اند، از داخل این قایق ها بسیار دیدنی است. کرایه این قایق ها 50 فلس است و شما می توانید در صورت تمایل یک قایق را بصورت اختصاصی با پرداخت 30 تا 50 درهم برای یک ساعت گردش در خور دبی اجاره کنید.

ناهار در زیردریایی
رستوران المحاره (به معنی صدف) یکی از دیدنی ترین رستوران های دبی است که دسترسی به آن توسط یک زیردریایی شبیه سازی شده امکان پذیر است و آکواریوم های زیبایی را به نمایش می گذارد. این آکواریوم ها بیش از یک میلیون لیتر آب دارند و باعث شده اند این رستوران در میان 10 رستوران برتر دنیا قرار گیرد. برای دیدن رستوران المحاره باید به هتل برج العرب مراجعه کنید. این هتل دارای 60 طبقه است و ستون بندی این هتل تا 40 متر زیر دریا انجام شده است. برج العرب بزرگتر از برج ایفل است.

صحراگردی
در امارات یکی از پیشنهادهای همیشگی که به شما می شود، تور صحراگردی است. توری که هدف آن نشان دادن چهره واقعی کویر و زندگی بادیه نشینان به بازدید کنندگان است و شما در آن حدود ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر به طرف صحرا حرکت کرده و در اولین قسمت با ماشین های چهار محور (4WD) به گردش در میان تپه های شنی کویر می پردازید. سپس به یک کمپ می رسید که به صورت سنتی ساخته شده است. صرف شام و نوشیدنی، استفاده از بوفه کامل، موزیک و پایکوبی عربی در زیر آسمان زیبای کویر از برنامه های این تور است. این تور با بازگشت به شهر در حدود ساعت 10 شب پایان می یابد.

 در تورهای یک روزه و یا چند روزه صحراگردی هم برنامه هایی از قبیل دیدار از وادی ها و روستاها، مزارع پرورش شتر در کویر، دیدار از کوه های حجر، دیدار از منطقه زیبا و خوش آب و هوای حتا، شنا در استخرها و چشمه های این منطقه، توقف در هتل حتا، صرف غذا در این هتل و استفاده از امکانات ورزشی آن، دیدار از قدیمی ترین مسجد امارات و حضور در جمعه بازار در نظر گرفته شده است.

 دلفیناریوم دبی
پارک دلفین ها یک مکان سرپوشیده و زیبا می باشد که کاملآ زیر نظر دولت امارات اداره می‌شود. این پارک با مساحت ویژه خود یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در قلب دبی است.

در این پارک دلفین ها و سگ های آبی تربیت شده برنامه های خارق العادهای را از خودشان به نمایش می گذارند که موجب شده طرفداران زیادی در تمامی سنین داشته باشند در این برنامه شما حتی می‌توانید با دلفین ها شنا کنید و یک روز کاملآ شاد و به یاد ماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

 سرزمین عجایب
زمانی که از پل قرهود در نزدیکی پارک کنار خور عبور می کنید، متوجه سقف هایی رنگارنگ و درخشان خواهید شد. اینجا سرزمین عجایب است. یکی از منحصر بفردترین پارک های سرگرمی در منطقه خاورمیانه. این پارک از سه بخش تشکیل شده است: خیابان اصلی، پارک سرگرمی ها و پارک آبی (SplashLand) که در هر بخش سرگرمی ها و تفریحات متنوعی عرضه می گردد.

تعداد بسیار زیادی از دستگاه ها و ماشین ها و وسایل بازی (چه در داخل سالن و چه در فضای باز) تمامی سنین را به هیجان وا می دارد. همه چیز برای تفریح و هیجان مهیاست. از پرتاب شدن توسط یک شاتل با سرعت 130 کیلومتر در ساعت به ارتفاع 64 متری در عرض 2.5 ثانیه گرفته تا یک شترسواری آرام. و در کنار اینها می توانید از سایر امکانات این پارک مانند استخرها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی و نوشیدنی و غیره استفاده کنید.

هتل ابجر دبی
هتل ابجر دبی در فاصله ۳ کیلومتری ابوهیل و در منطقه هور العنض واقع شده است. تمامی اتاق های مطبوع  هتل ابجر با دکوری شاد و مدرن و تجهیزاتی نظیر تلویزیون و سرویس بهداشتی در خدمت میهمانان خود می باشند. تمام نقاط این هتل ۴ ستاره مجهز به وای فای است. میهمانان می توانند از بوفه صبحانه و غذاهای لذیذ رستوران این هتل لذت ببرند. فرودگاه بین المللی دبی در فاصله ۵ دقیقه ای هتل ابجر قرار دارد. فاصله بسیار کم بین این هتل و ابو اسلام یکی از ویژگی های است که اغلب توریست ها به عنوان یک مزیت برای این هتل عنوان می کنند.همچنین هتل ابجر در نزدیکی مترو ابوتگرگ واقع شده است. هتل در چند قدمی مرکز تجاری دبی و در ۱۰۰ متری ایستگاه متروی ابو هیل (Abu Hail) واقع شده است.

 

«ابجار گراند دبی» آمیزه‌ای دیدنی از معماری لوکس، دکوراسیون ظریف و مهمان‌نوازی سنتی را یک جا گرد آورده است. هتل ۱۹۲ اتاق دارد که در آنها با طراحی زیبا و دکور چشم‌نواز تلاش شده احساس در خانه بودن، به مهمان القا شود.

از جمله سرویس‌های هتل می‌توان به این موارد اشاره کرد: سرویس اتاق به صورت ۲۴ ساعته، وای‌فای، تلویزیون‌های پلاسما با کانال‌های ماهوارهای، گاوصندوق در اتاق، قهوهجوش و چایساز، سرویس تماس بیدارباش، سونا، حمام بخار، ژیمناستیک، باشگاه سلامت و تندرستی، سالن آرایش و زیبایی، صرافی، پست صوتی و…

هتل ابجر دبی

بعضی از افراد شنا کردن در فضای باز را ترجیح می دهند هتل این امکان را برای چنین افرادی فراهم کرده است تا در فضای باز از شنا کردن لذت ببرند .اگر قصد رفتن به خرید دارید می توانید از ۴ مرکز خرید دبی که شلوغ اند شروع کنید.  مجهز بودن به تراس آفتاب یکی از ویژگی های یک هتل خوب است که خوشبختانه هتل ابجر دارای این ویژگی است.

هتل ابجر دبی

از دیگر خدمات این هتل می توان به سرویس روم یا همان خدمات اتاق به همراه لوازم آرایشی موجود در حمام (رایگان) به اضافه خدمات رفاهی که شامل رستوران های عالی،کافه ۲۴ساعته و سالن بدنسازی است. این هتل برای یک کودک زیر ۱۱ سال در صورتی که به تخت اضافی در اتاق نیاز نداشته باشد و برای یک کودک زیر ۴ سال در صورتی که از تخت کودک استفاده کند رایگان است.

شما می توانید با ثبت نام در تور دبی از دیدنی های این شهر لذت ببرید.

مهاجرت به سوئد , مهاجرت به ایتالیا ,مهاجرت به نروژ , مهاجرت به ترکیه , مهاجرت به دانمارک

تاثیر خارق العاده لبخند!

عنوان: فردی که به خاطرعلاقه اش لباس عروسکی پوشید!!

این مقاله درمورد اخبار بازیگران می باشد.

“چشم‌های شما آینه‌ی روح‌تان است! ” جمله‌ای که این روزها خیلی پیش‌پا افتاده و معمولی است، اما به نظر می‌رسد که امروز علم آن را تایید می‌کند. دانشگاه اوریبروی سوئد مطالعه‌ای روی ۴۲۸ نفر انجام داد تا مشخص کند آیا ارتباطی بین رنگ چشم و ویژگی‌های شخصیتی وجود دارد یا خیر.دکتر آنتونی فالون از دانشگاه ادینبرو می‌گوید: “چشم به لحاظ عصب‌شناختی چنان با مغز مرتبط است که می‌توان گفت تنها قسمت مغز است که از بیرون دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که چشم رابطه‌ای اساسی با عملکرد مغز دارد.در ادامه فهرستی از رنگ چشم‌ها می‌بینیم:  چشم‌های قهوه‌ای/سیاه شما ذاتا رهبر هستید، و ظاهرا آفریده شده‌اید که مردم را در زندگی هدایت کنید. کسانی که رنگ چشم‌شان تیره است احتمالا آدم‌های سازگارتری نیز هستند. شما چندان اهل نوشیدنی نیستید و عاشق ورزش کردن هستید. قدرت نهفته‌‌تان را پیدا کنید تا بتوانید بر جهان حکم‌فرمایی کنید. چشم‌های آبی
شما قدرت جسمانی و درونی فوق‌العاده‌ای دارید، هرچند گاهی درک این قدرت برای‌ آدم‌ها یک کشمکش درونی است. مردم غالبا خیلی سریع و قبل از شناختن شما در موردتان قضاوت می‌کنند. آنها شما را ضعیف و خجالتی می‌بینند. هرچند، مشخص شده‌است که زنان چشم‌ آبی درد زایمان را بهتر تحمل می‌کنند. شما همچنین می‌توانید در مهار چند گونه اضطراب و افسردگی بهتر عمل کنید. جاه‌طلب، باهوش و کنجکاو هستید و در زندگی حرفه‌ای هیچ چیز سد راه شما نمی‌شود. چشم‌های خاکستری
این رنگ چشم به طور باورنکردنی کم‌یاب است. چشم‌های خاکستری در واقع سایه‌ای از رنگ آبی دارند که کمی تیره‌تر است. شما یک شخص فوق‌العاده متعادل هستید اما یک قسمت نهفته از شما هست که کنترل آن دشوار به نظر می‌رسد. شما احتمالا یک شخصیت تدافعی دارید و برای گذشتن از موانع، دیگران را مجبور می‌کنید سخت کار کنند. چشم‌های عسلی
عسلی نیز یکی از سایه‌رنگ‌های نادر است. این باعث می‌شود که بسیاری از چشم‌عسلی‌ها از سنین کم این جمله را بشنوند: “تو آدم خاصی هستی! ” شما احتمالا مستقل، دارای اعتماد به نفس بالا و خودانگیخته هستید. پیش‌بینی و شناختن شخصیت شما می‌تواند کمی دشوار باشد، اما چه اشکالی دارد آدم‌هایی که در زندگی شما هستند برای تایید شما کمی بیش‌تر تلاش کنند! چشم‌های سبز
اگر چشم‌های‌تان سبز است، احتمالا آدمی جذاب و رمزآلود هستید. چشمان سبز گیرایی خاصی برای آدم‌ها دارند و اغلب شهوت‌انگیز دیده می‌شوند. شما قابل پیش‌بینی نیستید اما به راحتی‌ هم خشمگین نمی‌شوید. خلاق هستید و زمانی که تحت فشار هستید به خوبی از عهده‌ی کارها برمی‌آیید.


















در این مقاله اشاره ای به جوک ولطیفه شده است.

تهیه آلبوم عروسی شیک ومنحصر به فرد عروس و داماد

عنوان: شیوه های انتخاب خاص ترین حلقه عروسی 

این مفاله درمورد آتلیه عروس می باشد.

انتخاب منحصربفردترین و جذابترین حلقه عروسی از اولین و مهمترین خریدها در برگزاری مراسم عروسی برای عروس و داماد به شمار می رود و زیبایی آن برای عروس و داماد از اهمیت زیادی برخوردار است.

حلقه عروسی چیزی است که تا آخر عمر در انگشت شما خواهد بود، پس بهتر است کامل و عالی بوده و استفاده از آن از هر جهت برای شما ساده و راحت باشد. اگر شما به دنبال یک حلقه ساده هستید یا دوست دارید که حلقه تان خاص تر باشد، پیشنهادهای ما را بخوانید تا حلقه ای مناسب سلیقه و حال و هوای خاص خود انتخاب کنید.
توجه به زیبایی و نرمی دستها امری است که خانم ها از آن غافل نمی مانند. زیبایی ناخنها و لاک، و تزیین انگشتان با انگشتر، جذابیت و حالت زنانگی شما را بیشتر نشان می دهد.ولی قبل از انتخاب انگشتر، باید چند قاعده ی اساسی را بدانید که به شما برای یک انتخاب مناسب کمک می کنند.

 اولین قدم برای انتخاب حلقه عروسی، انتخاب فلز آن است. فلزهای قیمتی زیادی وجود دارد که بنا به سلیقه و سبکی که می پسندید می توانید آنها را انتخاب کنید. البته استفاده از طلای سفید یا زرد برای حلقه مرسوم‌تر است اما اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید می‌توانید فلزات دیگر را انتخاب کنید.

باید اندازه ی دستتان را حتما مد نظر داشته باشید؛ اکثر خانمها نسبت به قد و اندامشان، دستهای کوچکی دارند. بنابراین بسیار مهم است که تناسب بین اندازه ی دست و انگشترتان را رعایت کنید. مطمئناً شما انگشتری نمی خواهید که دستتان را قورت دهد! همانطور که اندازه ی دست برای انتخاب یک انگشتر مهم است، طول انگشتان نیز به همین اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحی نشده است. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی بتواند حرکت کند.

زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است. برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و… نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است.


دراین مفاله اشاره ای به انتخاب بهترین آرایشگاه عروس شده است.

مواردی اساسی که باید برای پناهندگی کانادا بدانید

عنوان: مواردی اساسی که باید پس از مهاجرت به کانادا بدانید

این مقاله درمورد راه های گرفتن اقامت کانادا می باشد.

کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته با سطح رفاه بالا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین می باشد.همچنین این کشور برای جذب نیروهای کار متخصص و حرفه ای برنامه های گوناگونی دارد.این مسئله نشان دهنده این موضوع می باشد که دولت کانادا نیز به دنبال جذب این نیروها و جبران کمبود های خود در زمینه های گوناگون شغلی است.طبق آمار های اعلام شده توسط نهاد های مربوطه این کشور همچنان نیاز زیادی به جذب نیروهای کار در زمینه های پزشکی، بهداشت و پرستاری دارد.برنامه دولت کانادا در این زمینه به صورت جامع و کامل برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است تا بتوانند پزشکان متخصص، پرستاران،دندانپزشکان،داروسازان و غیره را جذب کند.این روزها تقریبا تمام شهر ها و استان های کانادا به افرادی که در زمینه مراقبت های بهداشتی و پزشکی تخصص دارند نیاز دارد.در ادامه خلاصه ای از راه های مهاجرت قانونی برای متخصصان حرفه بهداشت آورده شده است.

 کانادا دوره خاصی را در زمینه مهاجرت تجربه می کند. از طرفی نیاز شدید به نیروی انسانی بیش از پیش وجود دارد و از سوی دیگر به دلیل حضور ۹ ساله محافظه کاران ضد مهاجر در قدرت و تلاش آنان برای غیر شفاف و نیز ناکارآمد کردن حداکثری سیستم مهاجرت شاهد نوعی به هم ریختگی و سردرگمی در کلیت سیستم هستیم. با آمدن لیبرالها البته امید می رود که شاهد شرایط بهتری باشیم و مقررات منطقی در این زمینه حاکم شود.

در این مطلب امکانات پیش روی فارغ التحصیلان رشته های حرفه ای مانند پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، صاحبان آزمایشگاههای تشخیص طبی، وکلا، حسابداران، مهندسین مشاور و........ که از آنها به عنوان افراد حرفه ای و یا Professionals یاد می شود در شرایط فعلی یعنی مطابق مقررات موجود در فوریه ۲۰۱۶ برای مهاجرت به کانادا بررسی می کنیم.افراد حرفه ای مورد بحث در این مقاله شامل افرادی هستند که در یکی از رشته های مورد مثال در بالا تحصیل کرده اند و مجوز کار دریافت کرده اند این افراد شخصا مسوول اقدامات حرفه ای خود هستند اگر چه ممکن است در قالب یک مجموعه نیز به کار اشتغال داشته باشند ولی مجوز کار آنها قایم به شخص است و نمایندگی پذیر نیست.

این افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

1.شاغلین جوان و تازه کار : افرادی که به تازگی وارد این مشاغل شده اند و زیر سی سال سن دارند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول خود و سپس فرزندانی است که احتمالا یا هنوز دنیا نیامده اند و یا بسیار کم سن و سالند.

2.شاغلین میان سال و با سابقه: افرادی که سالهاست در این مشاغل کار کرده اند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول ایجاد امکان برای فرزندانی است که معمولا در دهه دوم زندگی خود هستند.

برای مهاجرت به کانادا دو دسته برنامه مهاجرتی وجود دارد :

برنامه های نیروی متخصص شامل برنامه نیروی متخصص فدرال (از مسیر سیستم ورود سریع)، برنامه نیروی متخصص کبک و نیز برنامه های جسته و گریخته نیروی متخصص استانی. این برنامه ها در شرایطی ممکن است برای دسته اول مناسب باشد.
برنامه های تجاری موجود شامل برنامه نیروی متخصص کبک، برنامه کارآفرینی کبک و برنامه های تجاری استانی که این برنامه ها بیشتر مناسب دسته دوم خواهد بود.

برنامه های نیروی متخصص : زمانی بود که عملا همه افراد حرفه ای امکان اقدام در برنامه های نیروی متخصص را داشتند و بدون هر گونه مانعی نیز پذیرفته می شدند این روند دست کم در مورد برخی از این رشته ها تا پایان سال ۲۰۱۴ به خوبی برقرار بود کافی بود همت می کردند نمره زبانی به دست می آوردند و آنگاه پزشک یا حسابدار و یا ..... با هزینه اندکی امکان مهاجرت داشت. این روزها البته شرایط مانند قبل نیست. برای برنامه فدرال باید از سیستم ورود سریع اقدام کنید.در این برنامه افراد پروفایل می سازند و منتظر دریافت دعوتنامه از دولت فدرال می شوند این دعوتنامه البته بدون داشتن پیشنهاد شغل و یا مورد علاقه قرار گرفتن از سوی یکی از استانها شانس زیادی برای صدور ندارد به این ترتیب اگرچه پزشک و یا دندانپزشک و یا وکیل دادگستری امکان باز کردن پروفایل دارد ولی شانس چندانی ندارد. چرا؟

صدور پیشنهاد شغل از طرف کارفرمای کانادایی برای این افراد نشدنی است چرا که این افراد برای کار در کانادا نیازمند دریافت مجوزهای مربوطه اند یعنی وکیل باید به عضویت کانون وکلا در آید و پزشک باید در سیستم پزشکی این سامانه شناخته شود. برای این داستان اولا باید اقامت داشت و ثانیا باید همه مسیر چندساله و پر فراز و نشیب آنرا طی کرد. هیچ کارفرمایی نمی تواند به پزشک بدون مجوز کار، پیشنهاد شغل بدهد اگر هم بدهد معتبر نیست پس عملا این راه بسته است فرقی نمی کند حسابدار باشید، وکیل باشید یا پزشک. این افراد دقیقا به همین دلیل شانسی برای مورد توجه قرار گرفتن از سوی استانها هم ندارند.تنها در حالتی ممکن است در سیستم فدرال شانسی داشته باشند که سطح بالایی از زبان بدانند به گونه ای که تمام امتیاز زبان را بگیرند سن زیر سی سال داشته باشند خواهر و برادری هم در کانادا منتظرشان باشد و عملا امتیازی بالاتر از ۴۵۰ در سیستم ورود سریع بدون پیشنهاد شغل کسب کنند. در این صورت با توجه به روند انتخاب افراد که معمولا کف امتیاز انتخاب شوندگان در همین حوالی است شانسی برای انتخاب خواهند داشت.مهاجرت پرستاران و پزشکان به کانادا

برنامه نیروی متخصص کبک هم که باز است و باز نیست به فرض اینکه مشکل ثبت پرونده و داستانهای تمام نشدنی کبک را ندیده بگیریم محدودیتی برای اقدام نیست اما این افراد تنها زمانی شانس قبولی دارند که زبان فرانسه بسیار عالی بدانند و دست کم مدرک زبان b2 داشته باشند و از سوی دیگر سنشان زیر ۳۵ سال باشد و اگر همسر دارند او نیز شرایط مناسبی داشته باشد. این شرایط به ندرت ممکن است در گروه های شغلی مورد اشاره ما جمع شود. برنامه های استانی نیروی متخصص نیز عملا بی خاصیتند و کمکی به این گروه نمی کند و نامشان را نمی توان امکان گذاشت. این برنامه ها مقطعی و معمولا مختص فارغ التحصیلان و یا ساکنین آن استانهاست و شرط پیسنهاد شغل نیز نیاز اولیه آنهاست.به طور خلاصه می توان گفت برنامه نیروی متخصص برای جوانان تازه کاری که تلاش زیادی در زبان آموزی داشته اند ممکن است راه حل مفیدی باشد به خصوص که معمولا هنوز توان مالی اقدام تجاری را ندارند.

درمورد برنامه های تجاری:افراد حرفه ای موضوع بحث ما بیشتر دسته دوم هستند یعنی شاغلین میان سال و با سابقه که معمولا در کار خود حرفه ای هستند و چه بسا کارمندانی را نیز در دفتر خود به کار گرفته اند. بسیاری از آنها در طول سالیان کار اندوخته ای نیز دارند و به اندازه کافی دارایی دارند و هدف اولیه برای اقدام نیز ایجاد فرصت برای فرزندانشان است. این دسته گاهی اصلا قصد ماندن در خارج از کشور را ندارند و مایلند فرزندان را مستقر کنند و خود در رفت و آمد باشند.

برنامه های تجاری برای این دسته از افراد ممکن است کار آمد باشد اما مهم است که بدانیم کدام برنامه و چگونه؟ برنامه های تجاری دست کم در زمان حال در میان برنامه های فدرال وجود ندارد. برنامه سرمایه گذاری کبک و برنامه های کارآفرینی کبک و دیگر استانها نظیر بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ....

دقت کنید تنها برنامه سرمایه گذاری، برنامه کبک است و برنامه های استانهای دیگر به غلط در بازار ایران به عنوان سرمایه گذاری خوانده می شوند این برنامه ها، برنامه های کارآفرینی هستند یعنی لازمه آنها ایجاد یک کسب و کار و اداره آن زیر شرایط معینی است ضمن اینکه این روزها در اکثر آنها ویزای اقامتی در کار نیست و باید با ویزای کار بروید و دو سال بیزنس کنید تا شاید واجد شرایط اقدام برای اقامت شوید. کبک نیز برنامه کارآفرینی دارد که هنوز اعلام بازگشایی برای سال ۲۰۱۶ نشده است. در همه این برنامه ها یعنی سرمایه گذاری کبک و انواع کارآفرینی استانی مدیریت شرط لازم برای اقدام است و متقاضی باید اثبات کند که دست کم دو سال مدیر بوده است.

نکته ای که بسیاری از شرکتهای مهاجرتی به آن توجه ندارند و به این دسته از شاغلین حرفه ای مشاوره غلط می دهند این است که تعریف مدیریت در برنامه های تجاری استانی و همینطور کارآفرینی کبک درمورد پزشکان، دندانپزشکان و ...... صدق نمی کند. ضمن اینکه الزام به راه اندازی بیزنس در کانادا نیز با توجه به جنس کار این افراد عملا بی وجه است.تنها برنامه ای که تعریفش از مدیریت شامل مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، وکالت، صاحبان کلینیکهای روانشاسی، صاحبان دفاتر حسابداری، صاحبان دفاتر مهندسی مشاور و این قبیل افراد می شود برنامه سرمایه گذاری کبک است. و عملا اقدام در برنامه های پیش گفته اتلاف وقت و پول شماست. علاوه بر این در برنامه سرمایه گذاری کبک که اتفاقا به راحتی افراد حرفه ای را می پذیرند هیچ تعهدی برای ایجاد شغل و یا هر گونه اقدام ویژه پس از مهاجرت به کانادا ندارید و اقامت دایم بدون شرط کانادا را دریافت می کنید. از این جهت متقاضی پس از مستقفر کردن خانواده براحتی می تواند زندگی خود را به گونه ای که هم کسب و کار خود در ایران را حفظ کند و هم وضعیت اقامتی خود و خانواده را تثبیت کند تنظیم کند.

دراین مقاله اشاره ی به مهاجرت به کانادا شده است.