fereshtemah

fereshtemah

fereshtemah

fereshtemah

نکته‌هایی در مورد اتاق کوچولوها

 توصیه‌هایی برای اتاق کوچولوها


 توصیه‌هایی در زمینه ی اتاق نوزادان:

 
زمانی کوچولوها تازه شروع به راه رفتن کرده اند، یعنی تقریبا 1 تا 3 سال هستند و شروع به حرکت کردن کرده، می بایست با اتاق نوزادی وی با مشکل روبرو می شوید. کودک شما در این زمان عاشق این است که حرکات مستقلی داشته باشد، می‌خواهد بازی کند و رشد حرکتی او روز به روز افزایش می یابد.کودک در اینزمان دوست دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

خوشگل های خطرناک
به هیچ وجه برای اتاق کودک‌تان از پرده کرکره استفاده نکنید. کودک ممکن است در آن گیر بیفتد و آسیب ببیند. مگر این‌که پرده بالا و دور از دسترس کودک باشد. بند پرده‌ها را هم دور از دسترس فرزندتان قرار دهید تا در اثر بازی دور گردنش نپیچد یا پرده را روی خودش نیندازد. به علاوه برای اتاق کودک نوپا نباید از چراغ خواب کنار تخت استفاده کنید. هر چند که این چراغ‌ها بسیار زیبا هستند اما کودک شما ممکن است با دست زدن به آن‌ها دستش را بسوزاند، دچار برق‌گرفتگی شود یا آن را روی خود بیندازد.

جایی برای بازی
بهتر است بعد از این‌که فرزندتان راه رفتن را شروع کرد، وسایلش را متراکم‌تر بچینید و بخشی از اتاق فرزند خود را برای بازی او خالی کنید. کودک شما دوست دارد اسباب‌بازی‌هایش را دورش پخش کند و با آن‌ها سرگرم باشد. خیلی از خانواده‌ها از موکت خوش‌شان نمی‌آید اما برای بچه‌ها کفپوشی مناسب‌تر است که نرم‌تر باشد تا در اثر زمین خوردن به بچه آسیب نزند. بهتر است کف بخش بازی اتاق فرزندتان یک فرش نرم یا کفپوش پهن کنید. این فرش بهتر است رنگی باشد و پرز نداشته باشد تا برای سلامت فرزندتان مشکل آفرین نباشد. می‌توانید چند روز یک بار کف محل بازی اتاق فرزندتان را بخارشو بکشید تا از سلامت آن مطمئن شوید و دیگر نگران اسباب‌بازی‌هایی که او از زمین برمی‌دارد و به دهان می‌گذارد، نباشید.

این‌ها مال اوست
اسباب‌بازی‌های فرزندتان را دور از دسترس نگذارید. این کار باعث می‌شود کودک بتواند هر وقت هر وسیله‌ای را که خواست بردارد و با این روش حس استقلال را در خود تقویت کند. تمام وسایلی که لمس آن‌ها برای کودک خطرناک نیست را در جایی قرار دهید که بتواند به راحتی آن‌ها را انتخاب کند و بدون کمک شما آن را بردارد. این کار علاوه بر حس استقلال، حس کشف و تلاش برای به‌دست آوردن را هم به کودک می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.